ik ben Vivente, specialist in positionering en merkontwikkeling
en wie bent u?

 

Zoekt u een professionele gesprekspartner, die met u meedenkt en meewerkt, om uw communicatie te versterken?

Dan kunt u terecht bij mij. Ik ben een ervaren marketing professional, breed inzetbaar op het vlak van marketingstrategie, merkstrategie en communicatie. Met een passie voor het ontwikkelen van mooie merken en een specialisatie in identiteit en positionering. Mijn klanten zijn voornamelijk actief in het MKB, zowel in business-to-consumer als in business-to-business organisaties.

Graag werk ik samen met inspirerende klanten en ondersteun ik hen in het op een hoger plan brengen van hun bedrijf en hun merk.

Marleen Haubrich, Vivente

 Vivente specialist in Positionering en Merkontwikkeling

Vivente - merkpositionering en merkontwikkeling

Merkidentiteit

Voor elke organisatie, groot of klein, is het van belang te denken in termen van gewenste identiteit en huidig imago. Zorg voor een sterke positie van uw merk(en) bij uw doelgroep.

Lees meer

Vivente - merkmanagement en merkbelofte

Merkontwerp

Levert uw bedrijven een product of dienst in een sterk concurrerende markt, dan is een goed merkontwerp een noodzakelijk onderdeel van uw bedrijfsvoering. 

Lees meer

Vivente - marketing on demand

Merkcommunicatie

Hoe consistenter u communiceert, hoe herkenbaarder u wordt en hoe succesvoller u zal zijn. Zorg ervoor dat de merkbelofte zijn werk doet.

Lees meer

Merkpositionering en merkontwikkeling een sterk merk in 4 stappen met behulp van Business Model Canvas

Positionering en Merkontwikkeling:
een sterk merk met een unieke brein positie 

Sterke merken hebben een sterke focus. Daarom kijken we eerst naar de positionering van de organisatie. Wat is uw passie? Wat de kernwaarden? Met welke producten en diensten wilt u met welke doelgroepen bereiken? In welk krachtenveld beweeg bevindt u zich en welke positie wil en kan u daarin innemen? Met behulp van het Business Model Canvas brengen we de kern in kaart en kijken we naar de missie en visie. Deze informatie is, samen met informatie over de markt, de start voor het maken van een sterke focus voor de merkidentiteit.

 

  • 1

    Merkidentiteit

    Samen gaan we dieper in op de wensen van uw klanten. Wat zoekt uw klant? Wat wil uw klant bereiken? Wat zijn de basisvoorwaarden? Wat ervaart uw klant als pluspunten en wat als afknappers? Met deze informatie formuleren we een krachtige merkbelofte. Daarnaast kijken we naar het merk zelf: welke persoonlijkheidskenmerken kunnen we toekennen? Samen met een positioneringsverklaring vormen deze gegevens de identiteit van het voor u te ontwikkelen merkconcept. 
  • 2

    Merkconcept

    Voor de ontwikkeling van het merkconcept vullen we de identiteit aan met het beschrijven van uw doelgroep in de vorm enkele storyboards. Samen met een designer die bij u past, maken we de zichtbare uiting van uw merk: naam, logo, typografie, kleurenpalet, richtlijnen voor het gebruik van beeldmateriaal. 
  • 3

    Merkcommunicatie

    Op basis van de identiteit en de huisstijl maken we de eerste communicatiemiddelen: website, visitekaartje en andere benodigde sales- en communicatiemiddelen. Bij deze middelen hoort een basis communicatie-advies: Via welke kanalen gat u op regelmatige basis communiceren om uw merk bekendheid te geven en een brain positie bij uw doelgroep op te bouwen.  

Naar behoefte kunnen we een stap verder gaan met bijvoorbeeld een complete marketing- en communicatiestrategie, het opzetten en uitvoeren van een campagne, periodiek advies of merkmanagement.